Ayah saya dan Kesihatan

Bismilahirrahmanirrahim…

Ayah saya dah berusia hampir 80 tahun tapi muka ayah saya sentiasa nampak muda dari usia sebenarnya. Kalau orang yang tak kenal ayah saya mesti ingat ayah saya baru 60 tahun lebih. Dah beberapa kali juga orang ingat adik ayah saya adalah abang kepada ayah saya… 🙂

Apa rahsia ayah saya untuk kelihatan muda? Ermmm… ayah saya tak minum ais atau air sejuk. Minuman ayah saya adalah air masak biasa, air suam dan air milo. Lain-lain minuman seperti kopi, teh maupun horlicks tersangat jarang ayah saya minum (taktau la ada kaitan dengan awet muda ataupun tidak). Dan sudah tentu lah tak makan fast food (2x) yang ada sekarang ni.

Itu ke punca ayah saya nampak awet muda?…Mungkin kot…

Leave a Reply

